차세대 시스템 안정화 작업 관련 서비스 중단 안내(11/14.토)
차세대 통합정보시스템 안정화 작업을 진행하고자 다음과 같이 주요 서비스를 중단하오니 양해해 주시기 바랍니다.
1. 작업내용: 차세대시스템 메인 데이터베이스 서버 보강 및 안정화 구성 작업
2. 중단대상
○ 대표홈페이지
○ ON국민(portal.kookmin.ac.kr) 및 통합ID로 접속하는 각종 시스템
※ 상기 서비스를 제외한 유/무선 인터넷 서비스는 정상적으로 이용 가능
3. 중단일시: 2020.11.14.(토) 09:00 ~ 21:00 (예정), 시간은 조정될 수 있음
4. 기타사항: 일부 서비스는 아래의 방법으로 대체 이용 가능
가. 온라인 수업
1) 가상대학시스템(ecampus.kookmin.ac.kr) 로 직접 접속
2) 구.종합정보시스템 ID/PW로 로그인 후 서비스 이용
※ 강의자료 업로드: 가상대학시스템 접속 후 동영장 자료 업로드만 가능
나. 웹메일 이용
1) gmail.com 으로 직접 접속
2) 웹메일용 ID/PW로 로그인 후 서비스 이용
빠른 시간내에 시스템 안정화 조치를 취하여 원활한 서비스를 제공하겠습니다.
서비스 이용에 불편을 드리는 점 양해부탁 드립니다.
<< Notice of System Maintenance >>
We are writing to notify you of "ON Kookmin" server maintenance.
Please understand that mostly KMU services will be temporarily unavailable due to system maintenance.
1. Objective : Database server maintenance for system stabilization
2. The following service will be affected:
○ Kookmin University Homepage(www.kookmin.ac.kr)
○ ON Kookmin(portal.kookmin.ac.kr) & other systems using "ON Kookmin" ID
※ Internet service on Kookmin university is not affected.
3. Date and time: 2020.11.14.(Sat) 09:00 ~ 21:00
※ The schedule may be subject to change depending on the circumstances.
4. Etc
1) Online class: directly connect to eCampus(ecampus.kookmin.ac.kr) with KTIS ID/PW.
※ For lecture contents upload : video lecture file only via eCampus system.
2) Webmail: directly connect to Gmail(gmail.com) wiith KMU webmail ID/PW.
We sincerely apologize for any inconvenience this might cause and appreciate your patience.